Roaddddd trippelen!!!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Manon Hofstetter - WaarBenJij.nu Roaddddd trippelen!!!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Manon Hofstetter - WaarBenJij.nu

Roaddddd trippelen!!!!

Blijf op de hoogte en volg Manon

02 April 2016 | Australië, Melbourne

hello everyone,

Daar ben ik weer, de eerste maand Australië is voorbij .
wat is dat enorm snel gegaan en wat hebben we veel dingen gezien en gedaan. aardig wat mindere dingen gehad maar zoveel goeie dingen!
dit word trouwens een mooi lang verhaal denk ik want er is genoeg gebeurd. en sta te springen om t jullie allemaal te vertellen.

in ieder geval we hadden dus een van gehuurd voor drie weken vanuit Sydney, het idee was om richting Melbourne en Adelaide te gaan rijden. wat ons ook zeker gelukt is. ruim vierduizend km mega koude nachten en overdag was het ook niet bepaald warm. maar he je bent op vakantie en op reis wat maakt het ook eigenlijk allemaal uit. de wereld ligt voor je open je hebt alle vrijheid ik vond het fantastisch en die aantal uren die we hebben gereden helemaal geen erg in gehad zelf. zo mooi de natuur en de wegen, de wilde dieren, Bergen als achtbanen waar je enorm wagenziek van word. ik in ieder geval haha. maar overleefd en wel.

we begonnen in Sydney, ik en roos mijn reismaatje gingen hem ophalen. waar we twee uur over gedaan hadden om er te komen. aangezien Sydney enorm groot is, en ik moest rijden want de andere drie durfde t absoluut niet. wat ik nu achteraf heel goed begrijp. oke terug naar het ophalen, we kwamen aan en een vrouw (sprak nederlands) had een GIGA DIKKE snor waar ik dus al niet normaal naar kon kijken. gaf ons de vann wij mega enthousiast helemaal wild super vet de buitenkant. twee van die wilde vrouwen die niks checken, niks zien helemaal niks van auto's of iets afweten. waar we vervolgens vol gas van weggereden, tom tom ingesteld die ons 1000 keer t verkeerde vertelde omdat hij te traag was met aangeven, 1000 rondjes gereden mega druk nog 5 keer erger als Amsterdam. gelukkig kon ik heel rustig blijven. maar Roos die naast me zat was giga gestresst mega aan het hyperen dus was echt een goeie terug keer al zeg ik het zelf!! als ik nu zo typ moet ik alleen maar lachen. na ruim twee uur terug gekeerd in het hostel, veelte laat als gepland en werd al bijna donker, hadden geen slaapplek mochten niet op parkeerplaatsen daar overnachten. hostel waar we verbleven had geen plek zijden ze, terwijl wij donders goed wisten dat onze kamer leeg stond. even kort gezegd: roommate opgebeld gezegd dat we illegaal kwamen overnachten. helemaal top ik vond het beren interessant in ieder geval. ochtends zeven uur vroeg eruit snel onze kussens meegenomen en matras lakens nog snel even gedoucht en weggegaan. onze eerste illegale sensatie er komen er nog meer!!!

eerste dag: Manon reed Sydney uit en nog geen uur onderweg en ik raakte een stoeprandje. BAM klapband eerste keer in mijn leven dat er wat gebeurde met auto rijden. gelukkig kwam er al snel iemand en konden we meteen door naar de garage voor een nieuwe, daar werden we gematst kregen hem voor weinig, dus kregen meer terug van de verzekering altijd leuk. we kregen ook een muziek stekkertje super nice. daarna veel gereden het is niet te beschrijven hoe mooi het is en hoe lang de wegen eindeloos door kunnen gaan zonder een dorpje of bezine station. eerste stop soort van parkeerplaats met alleen een wc om echt alleen te overnachten en weer weg te wezen.waar je ochtends wakker werd geschreeuwd door groepen kakatoo’s die als schreeuwende apen iedereen wakker schreeuwde. deze stops hebben we veel gehad ook omdat het gratis is en we overdag of aan het rijden waren of dingen aan het zien/ doen waren. maar goed super lieve leuke mensen ontmoet uit Australië hele avond mee gezeten, ook een paar jongens van de groepsreis zijn ons twee weken achterna gereden super gezellig. daar kwamen wij er dus na nacht een achter dat de van mega oud,vies,verrot was, het lag keihard als een baksteen je heup deed zeer van het liggen. was DRAMA we waren al zon zes uur verwijdert van Sydney dus zonde om weer heen en weer te rijden. dus wij meteen gebeld en konden in Melbourne langsgaan en zeggen dat we dit niet accepteerde. wat jammer genoeg echt nog zon 600 km van ons vandaan was.

zo zijn we in een kleine week tijd naar Melbourne gereden. een super mooie tussenstop gemaakt bij Pebbley beach midden in de bossen waar je niks anders ziet, daar gestopt het park in gereden ook weer km's lange weg eindeloos tot een punt. uitgestapt en naar het strand gelopen er was niemand op het strand alleen maar wilde kangoeroes wat ook veel in de bossen daar waren. het leek net zoals de film dat als je naar achteren kijkt een heel groot dicht begroeid bos ziet waarvan je denkt dat je er nooit uit zal komen. nou was dat gelukkig wel het geval. helaas konden we daar niet overnachten dus even een stukje verder gereden wat ook super was weer veel kangoeroes gezien op het strand en op de camping. dat was ook onze eerste nacht met de nachtdieren... de possem’s ik noem het mega squares, ze zijn net zo groot als katten. en jatten alles qua voedsel, maken er een enorme bende van en komen ook heel dichtbij. die waren er bijna elke nacht op de plekken waar we stonden. ook daar had je die leuke kakatoos weer.

Na een Aantal dagen waren we in Melbourne aangekomen meteen naar de wicket van gereden. en kregen meteen een nieuwe. was vele malen beter lag nog steeds wel hard maar was veel beter. daarna zijn we door gereden naar pinguïn island. Avonds dat de zon onder ging konden we de pinguïns vanuit de zee zien komen en naar het land zien gaan super mooi om te zien. De dag erna waren we uitgenodigd om bij Australische mensen te komen eten.

Na die avond zijn we de volgende dag op the great ocean road gekomen. Een ding waauuuww!!! Prachtige route. Heerlijk gesurfd, 12 apostelen gezien ook van super dichtbij. Waar je ook de gibson steps had. Handgemaakte stijlen trap in de rotsen. Lort art Gorge een oud wrack schip. Ook Naar de erskine falls super mooie waterval, mooie aardige klim. Kannet river waar we wilde koala’s in de bomen zagen en de papegaaien konden voeren.

Daarna een hele dag doorgereden want het was slecht weer dus richting de grotten. waar we weer gematst werden en eigenlijk veertig dollar moesten betalen maar tien dollar hadden betaald. Twee super mooie grotten gezien.
Daarna richting handurf gereden een duits dorp waar we niet eens normaal een biertje mochten drinken. Je moest een heel gerecht p.p. bestellen van ruim 25 dollar. Lekker weer die Duitsers…
Vervolgens onze tocht weer voort gezet en bij Christie's beach beland en we weer werden gematst met de staanplek. Voor het eerst uit eten geweest waar ik zelf nooit in Nederland uit eten zou gaan. De Chinees!!! Er was niks anders open dan de snackbar.

Daarna was het einde bestemming adelaide, de stad verkent veel rustigere stad als Sydney en Melbourne. Daar naar een wild live park om koala’s vast te houden superr flufflieee. Heerlijk nog een paar wijngaarden gepakt waar je gratis overal mocht proefen, en ik zal zeggen je hebt er enorm veel van heerlijk.
Daarna was het tijd voor de terug weg. En reden we langs de grampians super mooie bergen eerste enge rotsen beklommen waarvan ik het eerste kwartier stond te gillen van angst. Maar super vet en toch gedaan,weer een angst overwonnen YESSSS!!!!
Ook zijn we weer terug op de great ocean road gekomen. Waar ik een twee urige paarden rit op strand en bergen heb gedaan super mooi.

De volgende dag de van terug gebracht en het was het einde van onze road trip. En dat zonder enige ruzie met vier meiden waar je een hele maand 24/7 mee vast zit. Wel enige irritaties op het eind maar dat is ook niet anders dan normaal. Maar Wat een dingen hebben we gezien en gedaan. FANTASTISCH!!!!!!

Nu zit ik in Melbourne voor drie nachten en vertrek ik zondag met roos naar bayron bay aan de oostkust. Lekker weer de 30 graden opzoeken en kijken om wat te werken. Heb ik ook wel weer zin in en ook een uitdaging!!!
Ik hoop dat jullie het een leuk verhaal vonden en niet te lang!

tot de volgende blog lieve mensen.
Cheerssss met veel knuffeltjessss

• 02 April 2016 - 13:23

Joyce:

Pauze hebben, een mailtje krijgen dat manonnetje een verhaal heeft geplaatst. Ik zeg, goeie invulling van m'n pauze Manon. Heerlijk! Leuk verhaal en wat prachtig wat je allemaal meemaakt. Genieten tot de max. Doe je goed! Enjoy!!!! X

• 03 April 2016 - 00:30

Mam:

Lieve Manon,
    Leuk verslag, succes met werk zoeken
    Dikke knuffel mam

• 04 April 2016 - 17:56

Kitty:

Lieve Manon.hen niet het idee dat je heerhugowaard aan zee mist