bayron bay!!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Manon Hofstetter - WaarBenJij.nu bayron bay!!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Manon Hofstetter - WaarBenJij.nu

bayron bay!!!

Blijf op de hoogte en volg Manon

01 Mei 2016 | Australië, Byron Bay

Hee allemaall,

Even weer een update van mij reis!
Nadat we de van in melbourne hadden gedropt ben ik nog een paar dagen in st. Kilda gebleven een plaatsje in melbourne. Lekker aan het strand leuke boulevard leuke uitgaansgelegenheden en makkelijk naar de stad toe te kunnen. Na die drie nachten besloten ik en roos naar byron bay te gaan met de trein. In eerste instantie was mijn optie om naar brisbane te gaan twee uur van byron bay af. Grotere stad meer werk gelegenheid en wilde nu ook wel graag even op een plek blijven. Al met al met roos mee gegaan met in mijn hoofd nog even lekker vakantie te vieren. De treinrit duurde in totaal zon 28 uur. De eerste nacht was elf uur, en gellukig slaap ik altijd als ik met het openbaar vervoer ga. Dus bijna geen last van gehad, de eerste stop was in Sydney waar we acht uur moesten wachten. We kwamen om zes uur sochtends aan de stad was al vol in de gang met verkeer backpackers die van het station af kwamen mensen die naar hun werk gingen wat een drukte! ! Adam is hier niks bij.

Al met al hadden we even lekker de benen gestrekt. En zijn we naar de cinema gegaan kung fu panda was de gellukige. Lekker de bios voor ons alleen en hadden nog genoeg lekker eten mee haha. En toch ben je ook erg moe na zon treinreis. Met etenstijd gingen we de treinreis weer voortzetten naar een plaatsje vlakbij bayron bay. Wat ook zon tien uur duurde. Vijf uur sochtends kwamen we aan en moesten we nog een uurtje met de bus. Dat we aankwamen zijn we naar het strand gelopen en daar gewacht tot we mochten inchecken in het beach resort hostel. We konden zo wel super mooi de zonsopgang zien en het was al lekker warm dus helemaal prima. Die ochtend had ik meteen al een telefoon nr van een kapsalon in het buurt krantje zien staan die we hadden meegenomen. En had die meteen gebeld, de volgende dag mocht ik meteen langskomen. Ze was super enthousiast maar had pas werk voor me in juni. Ze zij ik regel nu wat anders voor je en dan kom je in juni bij mij werken. Ik had meteen gezegd dat we dat even moesten bekijken. In ieder geval ik mocht meteen naar een andere kapsalon komen klein eenmanszaakje genaamd kachina hair en mocht meteen proefdraaien. Daarna was ik meteen aangenomen en kon ik blijven voor drie dagen in de week!! Ik had nooit verwacht dat het zo snel zou gaan en dat in het hippie surfvalhalla van Australië waar iedereen wilt werken en langer wilt blijven.

Na een week ging roos ergens anders heen en ben ik verhuisd naar het yha hostel meer in het stadje en dicht bij mijn werk. Toen bedacht ik om te vragen of ik daar ook kon werken leek me best interessant en super handig als het voor free accomodation kon zijn! En ja manon mocht die week erna meteen beginnen als night manager. Dat was savonds en moest ik het zwembad, laundry, bbq area, en tv room afsluiten ook moest ik de keuken schoonmaken en zorgen dat alle gasten in het hostel om elf uur savonds naar de kamer gingen of naar de kroegen buiten het hostel. En gasten helpen als de passen het niet deden of als er iemand een kamer zocht ze in te checken. Dit deed ik 15 uur in de week leuke ervaring en weer eens wat anders. En het scheelde me zon 235 dollar in de week. Al met al heb ik hier twee weken gewerkt en een maand in de kapsalon, het reizen begint weer enorm te kriebelen!
Ik heb hier in ieder geval goed leren surfen, leuk kunnen stappen nog een dag gemountainbikte waar we watervallen hebben gezien eindelijk weer wat leuke walibi’s wat ook super was het lopen naar de light house een uur durige walk om erheen te komen maar super mooi om te lopen langs de kust en de bossen. En bovenop kon je super mooi de zonsondergang zien. Ook zijn we naar nimbin geweest het weed stadje van Australië het is maar een straat maar super om doorheen te lopen. De vrouw die ons erheen bracht in haar hippie busje en kleding aan had met alle kleuren van de regenboog was echt super leuk!! Ook gingen we naar een waterval en na nimbin ging ze heerlijk voor ons bbqen.

Ik kan niet anders zeggen dat ik een super maand hier in byron bay heb gehad maar dat ik nu weer lekker verder ga reizen! Ik heb alles kunnen regelen dat ik eerder weg kan. Het mannetje van de kapsalon was wel heel aardig die zij dat de deur altijd open stond en dat ik na mijn reis bij hem terug kom haha. Altijd leuk om te horen. Maandag 9 mei ga ik de hele oostkust doen met een hop on off bus waar ik overal uit kan stappen en super leuke trips ga ik doen. Fraser island 4 wiel drive van twee nachten op het strand. White Sundays drie nachten op een zeilboot met een groep waar ik ook ga snorkelen en mooie dingen ga zien. Great barrier rif het mooiste rif van de wereld helemaal bovenin ga ik mijn eerste duik nemen. Hier aan de oostkust ga ik nog aantal stops hier en daar doen!! Vanaf Cairns helemaal bovenin vlieg ik na een week daar te verblijven naar alice springs. Het middelste gedeelte van Australië waar ik drie overnachtingen in een swag heb onder de sterrenhemel. En vervolgens weer naar boven ga naar darwin! Al met al ga ik hier ongeveer 7 weken in totaal over doen. Ik heb er weer onwijs veel zin in en ben heel benieuwd.
Ik zeg voor nu tot de nieuwe update en hoop dat het voor jullie ook een beetje mooier weer word in het koude kleine kikkerlandje!!

Cheerssss, manon


  • 01 Mei 2016 - 07:33

    Daantje:

    Hoi lieverd.

    Wat leuk om je verhaal te lezen.
    En wat fijn dat het zo goed met je gaat.
    Deze reis doet manonnie goed.
    Je bent een topper

  • 01 Mei 2016 - 07:42

    Marloes :

    Heel veel plezier mop! Doe voorzichtig.
    Blij dat je zo geniet.

    Xxx

  • 01 Mei 2016 - 07:42

    Monique Regts:

    Heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. You go Girl! Xxx

  • 01 Mei 2016 - 09:52

    Liesbeth:

    Wat leuk om je avonturen te lezen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. En lekker ondernemend van je. Geniet van alles en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag.

  • 01 Mei 2016 - 10:42

    Jan Workum:

    Leuk verslag Manon. Ga zo door!
    Goed te horen dat je je zo goed vermaakt en dat alles je gewoon lukt.
    Nog veel plezier!
    Groetjes,
    Jan & janie

  • 01 Mei 2016 - 12:01

    Mam:

    Lieverd heel veel plezier hè klinkt goed knuffel mam

  • 01 Mei 2016 - 12:58

    Nicole Coesel:

    Lieve Manon,

    Wat een geweldig verhaal weer, het is zo leuk om mee te lezen wat jij allemaal beleefd daar, heel veel plezier aan de oostkust en doe voorzichtig

  • 03 Mei 2016 - 17:51

    Kitty:

    Lieve Manon wat een reis ...en zo snel ook aan het werk goed . Groetjes van mij en ook van Ben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

byron bayy!!!!!

Hee allemaall,
Even weer een update van mij reis!
Nadat we de van in melbourne hadden gedropt ben ik nog een paar dagen in st. Kilda gebleven een plaatsje in melbourne. Lekker aan het strand leuke boulevard leuke uitgaansgelegenheden en makkelijk naar de stad toe te kunnen. Na die drie nachten besloten ik en roos naar byron bay te gaan met de trein. In eerste instantie was mijn optie om naar brisbane te gaan twee uur van byron bay af. Grotere stad meer werk gelegenheid en wilde nu ook wel graag even op een plek blijven. Al met al met roos mee gegaan met in mijn hoofd nog even lekker vakantie te vieren.

De treinrit duurde in totaal zon 28 uur. De eerste nacht was elf uur, en gellukig slaap ik altijd als ik met het openbaar vervoer ga. Dus bijna geen last van gehad, de eerste stop was in Sydney waar we acht uur moesten wachten. We kwamen om zes uur sochtends aan de stad was al vol in de gang met verkeer backpackers die van het station af kwamen mensen die naar hun werk gingen wat een drukte! ! Adam is hier niks bij.
Al met al hadden we even lekker de benen gestrekt. En zijn we naar de cinema gegaan kung fu panda was de gellukige. Lekker de bios voor ons alleen en hadden nog genoeg lekker eten mee haha. En toch ben je ook erg moe na zon treinreis. Met etenstijd gingen we de treinreis weer voortzetten naar een plaatsje vlakbij bayron bay.

Wat ook zon tien uur duurde. Vijf uur sochtends kwamen we aan en moesten we nog een uurtje met de bus. Dat we aankwamen zijn we naar het strand gelopen en daar gewacht tot we mochten inchecken in het beach resort hostel. We konden zo wel super mooi de zonsopgang zien en het was al lekker warm dus helemaal prima.

Die ochtend had ik meteen al een telefoon nr van een kapsalon in het buurt krantje zien staan die we hadden meegenomen. En had die meteen gebeld, de volgende dag mocht ik meteen langskomen. Ze was super enthousiast maar had pas werk voor me in juni. Ze zij ik regel nu wat anders voor je en dan kom je in juni bij mij werken. Ik had meteen gezegd dat we dat even moesten bekijken. In ieder geval ik mocht meteen naar een andere kapsalon komen klein eenmanszaakje genaamd kachina hair en mocht meteen proefdraaien. Daarna was ik meteen aangenomen en kon ik blijven voor drie dagen in de week!! Ik had nooit verwacht dat het zo snel zou gaan en dat in het hippie surfvalhalla van Australië waar iedereen wilt werken en langer wilt blijven.

Na een week ging roos ergens anders heen en ben ik verhuisd naar het yha hostel meer in het stadje en dicht bij mijn werk. Toen bedacht ik om te vragen of ik daar ook kon werken leek me best interessant en super handig als het voor free accomodation kon zijn! En ja manon mocht die week erna meteen beginnen als night manager. Dat was savonds en moest ik het zwembad, laundry, bbq area, en tv room afsluiten ook moest ik de keuken schoonmaken en zorgen dat alle gasten in het hostel om elf uur savonds naar de kamer gingen of naar de kroegen buiten het hostel. En gasten helpen als de passen het niet deden of als er iemand een kamer zocht ze in te checken. Dit deed ik 15 uur in de week leuke ervaring en weer eens wat anders. En het scheelde me zon 235 dollar in de week. Al met al heb ik hier twee weken gewerkt en een maand in de kapsalon, het reizen begint weer enorm te kriebelen!

Ik heb hier in ieder geval goed leren surfen, leuk kunnen stappen nog een dag gemountainbikte waar we watervallen hebben gezien eindelijk weer wat leuke walibi’s wat ook super was het lopen naar de light house een uur durige walk om erheen te komen maar super mooi om te lopen langs de kust en de bossen. En bovenop kon je super mooi de zonsondergang zien. Ook zijn we naar nimbin geweest het weed stadje van Australië het is maar een straat maar super om doorheen te lopen. De vrouw die ons erheen bracht in haar hippie busje en kleding aan had met alle kleuren van de regenboog was echt super leuk!! Ook gingen we naar een waterval en na nimbin ging ze heerlijk voor ons bbqen.
Ik kan niet anders zeggen dat ik een super maand hier in byron bay heb gehad maar dat ik nu weer lekker verder ga reizen! Ik heb alles kunnen regelen dat ik eerder weg kan. Het mannetje van de kapsalon was wel heel aardig die zij dat de deur altijd open stond en dat ik na mijn reis bij hem terug kom haha. Altijd leuk om te horen.

Maandag 9 mei ga ik de hele oostkust doen met een hop on off bus waar ik overal uit kan stappen en super leuke trips ga ik doen. Fraser island 4 wiel drive van twee nachten op het strand. White Sundays drie nachten op een zeilboot met een groep waar ik ook ga snorkelen en mooie dingen ga zien. Great barrier rif het mooiste rif van de wereld helemaal bovenin ga ik mijn eerste duik nemen. Hier aan de oostkust ga ik nog aantal stops hier en daar doen!! Vanaf Cairns helemaal bovenin vlieg ik na een week daar te verblijven naar alice springs. Het middelste gedeelte van Australië waar ik drie overnachtingen in een swag heb onder de sterrenhemel. En vervolgens weer naar boven ga naar darwin! Al met al ga ik hier ongeveer 7 weken in totaal over doen. Ik heb er weer onwijs veel zin in en ben heel benieuwd.
Ik zeg voor nu tot de nieuwe update en hoop dat het voor jullie ook een beetje mooier weer word in het koude kleine kikkerlandje!!

Cheerssss, manon


Recente Reisverslagen:

01 Mei 2016

bayron bay!!!
Manon

klein,druk,spontaan,blond,blauwe ogen,lengte: 1.58 schoenmaat 46

Actief sinds 26 Feb. 2016
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 5872

Voorgaande reizen:

01 Mei 2016 - 01 Mei 2016

byron bayy!!!!!

01 Maart 2016 - 30 November -0001

De kleine in Australië!

Landen bezocht: