NEW ZEELAND, THAILAND, MALAYSIE, NEDERLAND!!!!!!!! - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Manon Hofstetter - WaarBenJij.nu NEW ZEELAND, THAILAND, MALAYSIE, NEDERLAND!!!!!!!! - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Manon Hofstetter - WaarBenJij.nu

NEW ZEELAND, THAILAND, MALAYSIE, NEDERLAND!!!!!!!!

Door: MANONNIEEEEEE

Blijf op de hoogte en volg Manon

13 Mei 2017 | Australië, Geraldton

Hello lieve leuke volgers van deze mooie blog,

Het is al een tijd geleden dat ik wat heb geschreven, Nou is er weer zoveel gebeurd de afgelopen maanden.
Wat de meeste mensen weten is dat ik ben begonnen in een massage kliniek.
Oh wat was ik zenuwachtig hiervoor en niet helemaal zeker of ik dit wel echt kon. Ik moest eerst getraind worden om alle technieken, spiernamen, botten en het verschil daartussen te weten. Na de eerste dag van mijn training dacht ik hoe ga ik dit doen.
En wilde eigenlijk alweer weg gaan, ik had mijn spullen al gepakt en was al voorbereid om te zeggen dat ik verder ging.
Daar was mijn werkgever niet helemaal accoord mee. En zij Manon blijf nog een weekje, probeer het tot het weekend.
Al met al dacht ik ja zo snel opgeven is natuurlijk ook erg laf. Wel om een lang verhaal kort te maken ik maakte mijn training van elke dag trainen hele dagen in 2,5 week af.
Waar normaal mensen een maand zowieso wel over doen. Trots dat ik was!!!!! En blij want ik had iets gevonden wat ik bere interessant vond en nog goed kon ook ( volgens mijn werkgever):D Nou heb ik in totaal daar ruim twee maanden keihard gewerkt ik masseerde zon 7 tot 9 mensen op een dag.
Zes a Zeven dagen in de week, want ja Manon had een groot plan om een mooie reis te maken van 3 maanden. Ook al werkte ik elke dag ik genoot elke dag weer van dit mooie land, de mooie mensen de omgeving het weer de rust en de relaxing zo fijn!!!!!!!!!

Maandag 16 Januari, Ik ging weer op reis Nieuw Zeeland was de eerste bestemming!!!!! Wat had ik hier veel zin in:D:D Eerst vloog ik naar Sydney(in totaal 5,5 uur van waar ik vandaan kwam) om vervolgens daar een dag door te brengen.
Want ja het was al bijna een jaar geleden dat ik daar begon, en mijn visa zou verlopen zijn daarna.
Nog even de opera house, north bridge gezien, beetje gelopen hier en daar. Mijn eerste visa jaar Australie was alweer aan het eind gekomen!!!!!!
De volgende dag vloog ik naar Auckland NZ (3,5 uur vliegen van Sydney) mijn nieuwe avondtuurr ging beginnen. Nou had zoals gewoonlijk total geen plan verdiep me nooit teveel in dingen.
Had wel hier en daar wat Kiwi’s al ontmoet en reizigers die me veel tips gaven.
Zo ben ik twee nachten in Auckland gebleven, en heb ik meteen vanuit daar de bus naar het Wellington gepakt. De andere kant van het noorder eiland.
Die rit vond ik al onwijs mooi, zoveel natuur, landschappen, Bergen, vulkanen. Een nacht Wellington, en hop de ferry naar het Zuider eiland. Super leuke meid ontmoet uit Canada, wat een lieverd!! Ook een super aardige Kiwi ontmoet:D
zij ging ook naar Nelson waar ik mijn eerste stop had en bood me aan om een nachtje te komen overnachten. Nou dat laat ik me niet twee keer zeggen!!!!!
Volgende dag voor het eerst in mijn leven gehitckhiked (liften)!!! Ik ging naar Nelson Lake om mijn trouwe drollemaat Roos op te zoeken. Ik stond in de regen met een bordje in mijn hand en voelde me als een mafkees daar staan haha.
Ik werd binnen 10 minuten opgepikt door een busje, met 7 mannen erin!!!! Mijn gevoel was goed dus ik ben ingestapt, gezellig dat het was en echte mannen grappen en grollen prachtig.
Daarna ben ik door nog een mannetje opgepikt, en dat was ook meteen mijn laatste lift alleen.
Deze maakte me minder veilig deed de deur op slot, gellukig bracht die me wel naar de bestemming.
Roos ontmoet en samen weer gelift:D:D uiteindelijk kwamen we die dag bij een dorpje en ben ik meteen alweer de andere kant op gegaan.
Haha zo zie je maar weer reizen alleen het gaat altijd alle kanten op.

Op naar Christchurg met een duits meisje door een lifter opgepikt, hij noemde zichzelf The big boss.
Super mooie man mooie verhalen en een prachtige rit. Daar had ik in de pub een meid ontmoet die daar boven woonde en mocht ik daar een paar nachten logeren, want ik wilde een auto huren.
Ik ontmoette een meisje uit Noorwegen die ik In de bus van Noorder eiland al had ontmoet.
Zij had nog een vriend van haar die twee dagen later zou aankomen. Een fransman, nou wil ik niet klagen over fransen!!!! Maar ik ga nooit meer met een franse een auto huren.

We hebben 9 dagen een auto gehuurd met mekaar super goedkoop, maar wat een ellende met deze gast!!!! De mensen die mij dan kennen, klein terror bommetje die wel even de boel ook een grote reuring kan geven. Hij mocht me in alle opzichten totaal niet hahahahaha, als ik er nu weer aan moet denken, dan moet ik er weer om lachen.
Stel je voor met iemand 9 dagen doorbrengen die je totaal niet mag, hahaha. Maar wat hadden we gave, mooie, dingen gezien. Nice gekampeerd in super mooie plekken!!!!!!!!!
We waren gestart waar een paar dagen voor we kwamen een aardbeving was geweest.
Kaikoura!!!!!! Proberen walvissen te checken. Niet gelukt helaas, de boten waar te vol, en door de aardbeving waren er maar een aantal max boten die gingen.

Hamner springs, helaas niet de echte maar wat een uitzicht vanaf buiten super nice gechildddd chilllll!!!!!!
Let’s go meer naar het zuiden next stop Timaru, bier in de brouwerij gedronken super vette chille kiwi ontmoet, echt een Harley vent!!!!
Lange baard dikke buik kaal super aardig. Hij nodigde ons uit om te komen eten in zijn huis wat om de hoek was, voor de franse en de Noorweegse hadden zoiets na weet t niet hoor.
Maar kom op gekke dingen overkomen je gewoon!!! En dat is niet meer dan gaaf:D:D:D hij heeft ons de omgeving laten zien, super mooie verhalen verteld, met een biertje hoe mooier kan t zijn.
In de avond te pinguins zien binnenkomen zo leuk om te zien hoe wilde pinguins thuis komen. Volgende dag verder naar Lake Tekapo, super mooie lake heel erg clear water klein dorpje eromheen en wat je natuurlijk alleen maar kan doen in NZ Hiken!!!!!

Door gereden naar Mount Cook WAAAUUUUWWWWW wat was dit een gave berg. En wat een mooie heldere blauwe kleur super vet om te zien. Super vette hike gedaan daar !! snacht’s ge sandwitcht met mijn tent vanwege de storm!!!!! Hahaha slapen in het keukengebouw altijd fijn!!!!!!!
En door naar volgende bestemming. Steward Island!!!! Helemaal in het zuiden puntje van het zuidereiland. Ferry genomen erg veel regen!! Dus in een hostel, super fijn hostel prive kamer was niet zo druk erg fijn!!!! De eigenaar was een super toffe vent en nodigde me uit om de volgende nacht naar Kiwi’s te spotten!!! Het enige eiland waar je ze nog kan zien in de avond laat.
Om elf uur savonds gingen we op pad zoeken zoeken je moet wel geduld hebben haha maaarrr we hadden ze gezien uiteindelijk en wat zijn ze bijzonder!!! Wat een mooie ervaring weer. Volgende dag een super leuke hike gedaan super mooi eiland prachtige mooie stranden en natuur wat is NZ FANTASTISCH mooi!!!!!!!!

Next stop Anau daar weer een mooie plek met mooi natuur het weer werd gellukig beter!! Ook Milford Sound waaauwww wat was dat gaaf!!! Zoveel mooi natuur ik kan het niet beschrijven hoe mooi groen het ook is.
Einde bestemming met de fransman en de Noorweegse meid!! Queenstown, hup eigen auto gehuurd heeeeellll snel super mega ik zal jullie niet missen doei gezegd, en volgas ervandoor gegaan hahaha!!!!! Mooie rit in de Queenstown lake gehad de super speed boat trip gedaan super vet!!!! Nog even een kappersbeurtje gedaan moet ook gebeuren natuurlijk:D en door!!!!! Op naar Wanaka, klein stadje ook weer mooie meren dikke mountainbike route gedaan super nice!!! Op naar de Fox Clacier Helicopter vlucht gedaan op de glacier geland. Echt super gaaf om te doen!!! Wat was dat prachtig:D Vervolgd met de top 1 world famous driving way met onwijs gave mooie natuur dingen. Bergen, zee, strand, groen alles wat je maar kon bedenken was er!!!!!!!
Op naar de Able Tasman national park. Waar ik rond die tijd hoorde dat de walvissen waren gestrand!!! De volgende dag richting Puponga Golden Bay. Wat een vreselijke gezicht om zoveel dode walvissen te zien. Twee uur later kwam er weer een groep van ruim 300 aanstranden. Maar wat een fantastiche mensen die dit werk doen.

Mijn trip op het zuidereiland van 3,5 week was voorbij. Vliegtuig richting het noorden eiland, om nog daar vijf dagen door te brengen!!! Hobbiton was super, vet, gaaf, cool!!!!! De vulkanische landschappen daar echt heel erg bijzonder zoveel verschil met deze twee eilanden. Ook dit was super bijzonder!!!!! Dit land met Australie is tot nu toe mijn favoriet en zeker weten dat ik hier nog terug ga komen naar al die lieve mooie mensen die ik heb ontmoet.

THAILAND:

Ik zal een ding heel snel zeggen, als je van een prachtig, schoon, mooi natuur, mooie mensen en westers. Naar een land die veel armoede kent veel vuilnis is, en waar de touristen het geld zijn. Wat een enorm verschil is dat.
Daarin tegen waren de mensen wel super aardig en vriendelijk. En vond ik het straat eten wat super goedkoop was echt geweldig!!!!! Zo lekker en handig:D en dan niet te vergeten de fruit smoothies. Ik heb me wel goed rondgegeten!! Maar goed daar gaan we 4 weken Thailand!!!!!!!
Bangkok even snel geweest snel wegwezen daar. Wat een smerige drukke chaotische stad als je t mij vraagt:P Snel wegwezen en ff bijkomen van de vlucht in Pattaya, als snel werd hier duideijk hoe erg de prositutie is.
Mijn eerste vloot market!! Dat was echt super leuk om te zien. Even 3 dagen gerelaxed en Op naar het noorden!! Chiang mai zon 5 dagen geweest.
Olifanten gewassen en bananen eten gegeven wat een prachtige dieren en wat een mooie ervaring was dat. De mensen die erop rijden is een ander verhaal A.U.B NOOIT doen!!!!!!! Wat tempels hier en daar gezien, voor mij de Buddha altijd wel erg interessant wat ze daar mee doen. Super leuke mensen ontmoet, leuk klein stadje. Gevlogen naar Bangkok om vervolgens met de trein en ferry naar Kho Tao te gaan.
Klein eilandje maar erg fijn. Scooter gehuurd super makkelijk ken je overall heen.
Is meer een duik einland maar snorkelen ken je er ook doen. Nog gekayakd naar het kleinere eilandje ernaast, super mooi eiland maar mega veel mensen!!! Mooie zondondergangetjes en leuke barretje:D

VLUCHT NAAR MALAYSIE!!!!!!

5 dagen daar geweest!! Kuala lumpur grote stad twin tower!! Veel netter dan Bangkok alleen niet om onaardig te zijn moslim land als westerse blonde blanke vrouw ben je er niet veilig.
Dit heb ik wel een paar keer geweten!!! Op naar de Cameron Highlands!!! Super mooi groen mooie thee plantages!! Was zeker de moeite waard. Klein dorpje met veel touristen dus prima minder onveilig. De volgende keer Malaysie word zeker een van de eilanden!!! En zeker Borneo, daar had ik helaas te weinig tijd voor dit keer.

Terug naar Thailand,

Waar ik mijn laatste week in Kho Chang had door gebracht:D super relaxed eiland.
Je zag al meteen dat dit eiland meer te bieden heeft voor de touristen, veel schoner en meer dingen te zien. Scooter weer gehuurd, super veel groen aan de andere kant van t eiland.
Veel mooiere schonere stranden en het water was ook veel beter. Helaas wel veel olifanten om te rijden, maar de naam zegt niet anders. In deze week werd ik al zenuwachtig een beetje om naar huis te gaan!!!
Zoals de meeste nu weten, ging ik iedereen verassen. Mijn vrienden belde me veel in deze week ik weet niet waarom haha. En ik maar moeten liegen wat ik enorm vreselijk vind om te doen!! Mijn familie daarin tegen had ik ook de hele maand niet gebeld. Dat vonden ze ook al erg vreemd!!

LET’S GO TO AMSTERDAM!!!!!!

Maar 12 uurtjes vliegen en dat met KLM wat een fijne goeie vliegmaatschapij. Ik kwam eindelijk weer in de Nederlandse sfeer en wist meteen weer oja dit is echt Nederlands. Super leuke mensen om me heen lekker veel geklets wijntjes, nootjes, stroopwafels weer gegeten hollandse kost weer lekker gekregen parimaaa da bimaaaa!!!!
1800 aangekomen op Schiphol ik was weer in Nederland!!!! Ik werd opgehaald door een vriend van mij, het eerste waar we natuurlijk even naartoe gingen was de snackbar!!
Om een lekkere frikandel te halen en een kaassoufle met pindasausss jam jam jam!!!!!
Volgende ochtend naar me broertje hij wist dat ik er in Nederland aan kwam de vorige dag!!
Heerlijk om weer even lekker te knuffelen en te zien!!! We waren allebij stront zenuwachtig want ja de oudjes wisten niet dat we kwamen:D Mijn broertje zou wel een smoes verzinnen dat ze allemaal naar buiten zouden komen haha niet gelukt natuurlijk op de Zaterdag ochtend.
Alleen mijn vader kwam naar buiten, want mijn broertje had zijn auto weer eens beschadigd..
Dat ik uit de auto stapte was die helemaal verstijfd!!! Hij kon niks meer uitkramen en zij wat is er mis met je!! Haha Naar binnen om de rest te halen wat waren ze blij en verbaasd!!!!
Wat fijn om dit te hebben gedaan super leuk weekend gehad met mekaar.
Daarna nog mijn lieve vrienden verrast ook weer super mooi om te zien hoe ze je aanstaren dat je er bent. Super blij dat ik deze drie weken met hun heb kunnen doorbrengen, en daarbij komt dat het niet voelde alsof ik was weggeweest.

Ook bij mijn oude werkgever een dagje gewerkt, super leuk om weer even de meiden te zien te kletsen weer even als vanouds te knippen bij je oude vertrouwde kapsalon waar je aantal jaartjes had gewerkt!!
Paar daagjes Amsterdam, lekker gestapt in een van mijn favoriete bars daar.
Naar het strand geweest zoals vanouds heerlijk de dingen gedaan die ik wilde doen.
Oja nog naar het zuiden geweest daar paar dagen rondgebracht, helaas in die weken me lieve pony Heidi overleden alsof het zo had moeten zijn denk ik dan. Iedereen gezien die ik wilde zien!! Het was goed zo voor mij:D
Tijd om weer heerlijk terug te gaan naar het fantastische mooie land Australie!!!!
Nu is het tijd om weer keihard te werken en mijn geldpotje weer op te sparen voor mijn nieuwe reis!!
Wat ook weer super Gaaf gaat worden in September!!

Dit verhaal word weer vervolgd lieve mensjessssss

Cheers matesssssss see yaaaa laterrrrrrr

  • 13 Mei 2017 - 08:07

    Jaleesa:

    Lieve manon, ben zo trots op je dat je zo je hart volgt, doet wat goed voelt en er zo gelukkig van wordt! Wat een prachtige verhalen weer, blijf lekker genieten!!!!!! Dikke kus!!

  • 13 Mei 2017 - 09:26

    Cheyenne:

    Geweldig verhaal weer mopje! Nog even geduld dan gaat ons avontuur samen beginnen!!❤❤❤ op naar amerika

  • 13 Mei 2017 - 11:31

    Yordi:

    Hoi lieverd!

    Wat een prachtig verhaal ❤ jammer dat Thailand noet helemaal je dingetje was...
    Ook in Thailand heb je natuurlijk bijzondere plekjes ipv hoeren bars , pataya staat er om bekend voor de prostitutie.
    Wat een heerlijke verhalen over Frans mannen en je trips door nee zeeland erg leuk om
    Zo af en toe eend wat te lezen!!!
    Geniet nog veel meer en ontzettend veel plezier daar ❤❤❤

  • 13 Mei 2017 - 14:13

    Camilla:

    Lieverd!!

    Wat een mooi verhaal.
    Geniet met volle teugen. ❤
    Blij dat je bent langs geweest en energie hebt besteed aan de mensen die er ook tijdens je reis voor je waren.
    Bij mij hoef je niet te kloppen, de deur is open.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

klein,druk,spontaan,blond,blauwe ogen,lengte: 1.58 schoenmaat 46

Actief sinds 26 Feb. 2016
Verslag gelezen: 894
Totaal aantal bezoekers 5874

Voorgaande reizen:

01 Mei 2016 - 01 Mei 2016

byron bayy!!!!!

01 Maart 2016 - 30 November -0001

De kleine in Australië!

Landen bezocht: